Vad göra nu?

Idag åkte jag o felix o handlade relativt tidigt. Det va skönt o fylle på kyl o frys rejält. O så köpte vi en ny bilstol, han börjar bli stor våran lille kille så han har växt ur den andra. Självklart blev de fika hos mamma o pappa också. Idag klättrade de både ekorrar och hackspettar utanför köket där hemma, det är så härligt men felix är inte lika överväldigad som jag.

Imorgon ska jag åka till mormors lägenhet o se om det finns något jag skulle vilja ha eftersom hon inte får plats med alla saker. Men jag vill nog mest ha ett par minnen som verkligen påminner mig om mormor och morfar, vad vet jag inte. Ja stackars mormor, hon har ine haft det lätt och inte är det bättre nu på ålderns höst heller. Morfar har nog fått veta vad han heter emellanåt... Lilla morfar, de känns inte som att det är länge sen han gick över till andra sidan.han gav mig ett vackert minne ett dygn innan han skulle somna in. Han gick på sin varma härliga strand. När jag åkte sa han, helt plötsligt klar i huvudet, då sa han att jag skulle fånga hinkvis med strömming... Något jag förknippar med morfar är hans roliga skratt, de lät inte som någon annans skratt utan va bara hans eget.

Idag blir det lövbiff till middag, jag vet inte vad jag ska ha till men de löser sig väl. har köpt jordärtskockor, sååå himla gott. Jag åt de när vi va i Sälen o jag blev förälskad i dom. Nu ska jag lägga mig hos felix o vila en stund på soffan.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja morfar var underbar:)

2009-02-27 @ 20:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0